Testy autobusu Mercedes-Benz Citaro C2
Od 4 sierpnia pasażerowie PKM Czechowice-Dziedzice sp. z o.o. będą mogli podróżować testowanym Mercedesem Citaro. Testy autobusu potrwają tydzień.

Mercedes Citaro ma 12 metrów długości, mieści prawie 100 pasażerów i napędzany jest silnikiem spełniającym normy emisji spalin
EURO 6. Posiada moduł odzyskiwania energii hamowania, co przyczynia się do znacznej redukcji zużycia paliwa, a tym samym emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Dodatkowo wyposażony jest klimatyzację przestrzeni pasażerskiej oraz podświetlane poręcze i progi przy drzwiach. Autobus jest w pełni niskopodłogowy.
Jako główne cechy innowacyjne wozu wymienia się:
- odzyskiwanie energii hamowania poprzez moduł rekuperacyjny umieszczony przy tradycyjnych akumulatorach, co przyczynia się do znacznej redukcji zużycia paliwa, a tym samym emisji CO2 wpływając korzystnie na środowisko.
- emisje spalin znacznie mniejsze od wartości granicznych normy EURO 4. Norma EURO 4 wprowadza zmniejszenie emisji cząstek stałych o 66 % i tlenków azotu aż o 80 % w porównaniu do EURO 5. Prezentowany pojazd wyposażony w silnik OM936 o pojemności 7,7 l
i mocy 220 kW ogranicza te emisje znacznie bardziej: cząstki stałe o dodatkowe 80 %, a tlenki azotu o dodatkowe 50 % w stosunku do podanych wartości granicznych.
- zastosowanie w autobusie miejskim elektronicznego programu stabilizującego tor jazdy ESP, dotychczas znany z pojazdów osobowych i autobusów turystycznych. System ten kontroluje trakcję i poślizg integrując układy ABS i ASR.
- zastosowanie świateł ksenonowych wraz z doświetlaniem skrętu, co znacznie poprawia widoczność dla kierowcy oraz innych użytkowników drogi, a tym samym zwiększa bezpieczeństwo wszystkich uczestników.
Udogodnienia w pojeździe:
- obniżone wejście przy każdych drzwiach do wysokości 320 mm, podświetlane progi przy otwartych drzwiach, pełnopojazdowa klimatyzacja, atrakcyjny system informacji pasażerskiej poprzez tablice zewnętrzne i monitory wewnętrzne.
- dla pasażerów o ograniczonej mobilności dodatkowo: rampa, długi peron na wózki inwalidzki i dziecięcy oraz miejsca siedzące dostępne z niskiej podłogi.
- dla kierowcy: ergonomiczne miejsce pracy z możliwością dopasowania ustawienia kierownicy i fotelu, oświetlenie w technologii LED, multifunkcyjna kierownica z przyciskami umożliwiająca przełączanie funkcji ekranu bez odrywania rąk, kolorowy, szczególnie czytelny ekran, ciche miejsce pracy, podwyższona pozycja w stosunku do poprzednich modeli i rozwiązań konkurencji, co dodatkowo powoduje lepszy kontakt z wchodzącymi pasażerami, czujnik cofania.
Prezentowany model jest obecnie najnowocześniejszym autobusem miejskim produkowanym seryjnie. Dzięki modułowi rekuperacyjnemu jest pojazdem szczególnie ekologicznym, a jednocześnie najbardziej ekonomicznym wśród dostępnych produktów.
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć:





